Twórcy Wiedźmina 3 oraz Cyberpunka 2077 założyli własne studio. Nazywa się Blank Game Studios
Jak się okazuje, część osób, które były odpowiedzialne między innymi za wydanie Wiedźmina 3 oraz Cyberpunka 2077, postanowiło założyć własne studio o nazwie Blank. Jak opowiadają, nie podoba im się konserwatywne podejście do wielu spraw i chcą skupić się na przekazaniu emocji oraz przede wszystkim fabule.
"Z radością ogłaszamy Blank. Po latach pracy w coraz bardziej konserwatywnej branży jesteśmy gotowi do tworzenia odważnych, wpływowych projektów, które podzielają naszą wyjątkową kreatywność i wartości. Tam, gdzie branża opowiada się za dyktaturą kreatywnych jednostek, my chcemy przekazać własność zespołowi. Tam, gdzie branża opiera się na kulturze crunchu, my preferujemy równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Tam, gdzie branża mówi, że większe znaczy lepsze, my skupiamy się na dopracowanych grach, skupiając się na emocjach, fabule i kunszcie."
- opowiada współzałożyciel studia Blank. Warto wspomnieć, że powstało ono z inicjatywy Mateusza Kanika, projektanta Cyberpunka 2077 oraz współreżysera Wiedźmina 3, Jędrzeja Mroza i Marcina Jefimowa (producentów wykonawczych Wiedźmina 3) oraz Mikołaja Marchewki, czyli jednego z twórców studia Rookiez from Warsaw S.A. Nie są oni jednak sami. Studio wsparły także takie nazwiska jak Michał Dobrowolski, Artur Ganszyniec oraz Grzegorz Przybysz, których branża gier również zdążyła już dobrze poznać. Założyciele studia mówią jednak o tym, że docelowo firmę ma zasilić aż 60 osób. Co więcej, Blank zapowiedziało już pierwszy projekt. Gra ma zostać osadzona w postapokaliptycznym świecie, a twórcy dają do zrozumienia, że w trakcie rozgrywki nie zabraknie zwrotów akcji. Nie chcą oni jednak skupiać się na rozległej mapie czy niekonwencjonalnych rozwiązaniach w rozgrywce. Przede wszystkim będą się oni skupiać na ciekawym opowiadaniu historii oraz przekazaniu emocji.
"Wciąż musieliśmy stworzyć własną atmosferę i pokazać, jak widzimy książki Mike’a Pondsmitha w Cyberpunku 2077. Mamy więc pewne doświadczenie w tym zakresie i chcemy wykorzystać tę wiedzę o tym, jak stworzyć dojrzałą postać i historię, ponieważ to właśnie napędza nas tutaj w Blank Game Studios."
- powiedział Jędrzej Mróz.